İyi bir motosiklet kaskı, güvenliğiniz için elbette önemlidir. Ancak işitme duyunuz bisiklet üzerinde korumayı da hak ediyor. Motosiklet kasklarında rüzgar gürültüsü hacmi 115 dB’ye kadar ulaşabilir. 85 dB veya daha yüksek sesler işitme kaybına neden olabilir. Ayrıca yüksek ses, daha erken yorulmanızı sağlar. Ve iletişim sisteminizi düzgün işitemediğinizi. Bu nedenle rüzgar gürültüsü motosikletçiler için ciddi bir sorundur.
KASKI DAHA SESSIZ YAPAN ŞEY NEDIR?
Aerodinamik bir kask seçmek, bisikletinizdeki gürültü düzeyini önemli ölçüde azaltabilir. Rüzgar, kaskınızın yanından ne kadar iyi kayarsa, o kadar sessizdir. Dışarıda büyük havalandırma ızgaraları var mı? Kask ve vizör arasında bir boşluk mu var? Havanın geçmesi için çenenizin altında boşluk var mı? Kaskın daha az sessiz olduğu tüm yönler. Bu yüzden sessiz bir kask arıyorsanız, şeklin düzgünlüğüne dikkat edin. Kanatçıklar ve dış havalandırma delikleri olmadan pürüzsüz bir yüzey tercih edin. Ayrıca vizörün kalitesine ve ayarlanabilirliğine de bakın. Ve kaskın çenede iyice kapandığından emin olun.
KİŞİYE ÖZEL KULAK TIKACILARI
Aerodinamik bir kask seçmenin yanı sıra, kulak tıkacı takmanız şiddetle tavsiye edilir. Kişiye özel kulaklıklar en iyisidir . Aynı zamanda en rahat olanlardır.
EN SESSIZ MOTOSIKLET KASKLARI
İngilizce motosiklet web sitesi RideApart’a göre Schuberth, en sessiz motosiklet kasklarını üretiyor. Farklı hızlarda desibel sayısını bildiren tek üreticidir. Bu aynı zamanda merkez ofiste rüzgar tüneli olan tek üreticidir. Schuberth, C3 PRO’nun saatte 100 kilometre hızla 84 dB ilettiğini belirtiyor. Boyun etrafındaki biraz daha gevşek oturması nedeniyle, S2 aynı hızda 85 dB’ye izin verirdi.
Shoei, sessiz kasklar alanında ikinci sırada yer alacaktı. Bu şirket aynı zamanda esas olarak rüzgar tüneli testlerine de güveniyor. Kaskı tünelde yanlara, yukarı ve aşağı hareket ettiren özel bir kol bile tasarladılar. Bu, sürüş koşullarını en iyi şekilde simüle edebilmeleri için. Yalnızca Schuberth dışındaki motosiklet kaskı markaları için rakamlar mevcut değildir.